Informacje o firmie

Vistula Group S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., która specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn.

Obecne oblicze Vistula Group S.A. jako jednej z najbardziej znanych firm działających w branży odzieżowej i jubilerskiej, ukształtowane zostało w wyniku realizacji intensywnego rozwoju poprzez fuzje i przejęcia dokonane w ciągu ostatnich lat. Proces ten obejmował połączenie z Wólczanką S.A. w 2006 roku, przejęcie Galerii Centrum Sp. z o.o. na początku roku 2007 oraz uzyskanie statusu podmiotu dominującego wobec spółki W. Kruk S.A., a następnie przeprowadzenie procedury jej prawnego połączenia z Vistula Group S.A. w grudniu 2008 roku. Celem wyżej wspomnianych działań konsolidacyjnych było zbudowanie wokół spółki Vistula Group S.A. grupy kapitałowej skupiającej znane polskie marki działające na rynku mody, biżuterii i towarów luksusowych.

Od 2000 roku podstawą strategii Spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży idystrybutora na rynku detalicznym. W obliczu spadku przychodów z eksportu przerobowego spowodowanego odchodzeniem zleceniodawców z Europy Zachodniej na bardziej konkurencyjne rynki krajów Dalekiego Wschodu, własny potencjał produkcyjny grupy kapitałowej Vistula Group S.A. jest stopniowo ograniczany w celu jego dostosowania do istniejących możliwości sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym. Działalność produkcyjna jest przenoszona do innych wyspecjalizowanych podmiotów krajowych i zagranicznych, nie powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Vistula Group S.A.

Vistula Group S.A. od lat dynamicznie rozwija własną sieć sprzedaży detalicznej. Aktualnie liczy ona 272 sklepy o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 25 tys. m2 (w tym między innymi: 80 sklepów marki Vistula, 84 sklepy marki W.Kruk, 70 sklepów marki Wólczanka oraz 34 sklepy marki Deni Cler Milano).

Dominująca działalność operacyjna Vistula Group S.A. związana jest aktualnie z rozwojem następujących marek:
• Vistula – na rynku polskim od 1967 roku, life-stylowa moda męska obejmująca także klasyczną kolekcję krawiecką submarki Lantier oraz kolekcję submarki Vistula Red będącej odbiciem najnowszych trendów w modzie.
• W.Kruk – marka reprezentująca tradycyjne jubilerstwo o rodowodzie sięgającym 1840 roku. Oferta marki W.Kruk obejmuje biżuterię oraz zegarki światowych szwajcarskich marek, między innymi: Rolex, IWC, Zenith, Omega, Tag Heuer.
• Wólczanka – marka istniejącą od 1948 roku, występuje na rynku jako butik z ofertą koszul męskich, w tym także ekskluzywnej linii submarki Lambert.
• Deni Cler Milano – marka wywodząca się z Mediolanu, zarządzana przez spółkę zależną DCG S.A., oferująca luksusową odzież dla kobiet.